Nytt för 2025/2026
Tidigare år har man kunnat beställa bara genom att lägga till i varukorgen. Tyvärr var det system inte så tydligt och vissa använde beställningen som en önskelista där det reserverades mer än vad som tänktes köpas. I år har vi därför gjort det tydligare att det är en beställning man gör genom att man måste slutföra beställningen i kassan direkt även vid förbeställning. Precis som tidigare år kommer man kunna vänta med att betala till på våren, och man kommer fortfarande kunna byta ut sorter.
Hur gör jag en beställning?
För att göra en beställning måste du först skapa ett konto. Aktivera kontot med bekräftelsemailet som skickas strax efter. Detta är ett automail som kan hamna i skräpposten. Skulle du inte få något mail, vänligen kontakta oss så kan vi hjälpa dig. Se till att vara inloggad på ditt konto, så kan du börja beställa. Står det logga ut istället för logga in där uppe så är du inloggad.
Beställ produkter genom att klicka på "Lägg till i beställning" på produktsidan.
Dessa produkter hamnar sedan i varukorgen där de reserveras till dig tills reservationstiden går ut. Tryck på "Mina beställningar" i övre hörnet till höger för att se dina reservationer och när reservationstiden går ut.
För att säkra sorterna i varukorgen behöver du gå till kassan och genomföra beställningen före reservationstiden går ut. I kassan väljer du leveransadress, om du vill betala direkt eller närmare leveransen, leveranssätt och önskat leveransdatum. Efter att du slutfört en order med valt leveranssätt och leveransdatum, kommer du kunna välja att lägga till framtida beställningar på samma leverans i kassan.
Om du har svårt att bestämma dig för vilka sorter du ska köpa, och de du vill ha är fler än vad du har plats för, så kan du använda Önskelistan då beställning av levande material som knölar och lökar är bindande.
Vid de fall det istället står "Ställ dig i kö" finns produkten inte längre i lager. Du kan ställa dig i kö och eventuellt bli erbjuden produkten samma säsong, men det är inga garantier. Köplatserna sparas över säsonger, så om du inte blir erbjuden en produkt samma säsong som du ställer dig i kö, är det möjligt att du blir erbjuden produkten nästa säsong.
Väljer du Postnord Service Point eller Hemleverans skickar vi din beställning ditt valda leveransdatum, eller så snart efter det som vi kan. Då vi försöker plocka din order så att den skickas på ditt valda datum, så kan vi börja plocka ordern en vardag före valt leveranssätt. Har vi börjat plocka din order går det inte längre att komplettera ordern. Vid avhämtning försöker vi också lägga ut den i hämtskåp inom 1-3 arbetsdagar. Vid tillfällen då vi skickar stora mängder ordrar, som när vi precis börjat skicka ordrar eller kortare veckor för röda dagar, kan det dröja längre med leveransen. Om du vill ändra din valda leveranstid kommer det finnas en funktion för detta, innan den finns tillgänglig kan du maila oss på info@magnolianossebro.se för dessa ändringar. Mer om leveranser, frakt och avhämtning går att läsa om genom att klicka här.
Det kommer gå att byta ut sorter i slutförda beställningar, men inte ta bort. Funktionen för att byta ut sorter kommer snart. Om du vill göra ändringar innan denna funktion är tillgänglig kan du skicka ett mail till oss på info@magnolianossebro.se med vilka produkter du vill byta ut.
Vårbeställningen avser dahliaknölar, gladiolus, ranunkler, anemoner och liljelökar. Årets sortiment av dahlior släpper vi 1 augusti och skickas från 1 mars. Du hittar dessa under rubriken "Vårbeställning".
Höstbeställningen avser tulpan- och narcisslökar och andra blomlökar som ska planteras på hösten och förvintern eller krukas under vintern. Sortimentet uppdateras under sommaren och skickas från mitten av september. Du hittar dessa under rubriken "Höstbeställning".
För varje paket som skickas från oss tillkommer en fraktavgift (utom till ombud inom sverige ifall du handlat för minst 1000kr). Därför behöver du betala för en fraktavgift när din första order läggs med ett leveranssätt som Postnord Service Point eller Hemleverans. Vill du slutföra ytterligare beställningar efteråt så kan du välja att skicka produkterna med samma leverans. Ifall vi har börjat plocka din order så kan vi inte samfrakta en ny order och då blir det en ny leverans med en ny fraktavgift för en ny beställning.