Så här görs en vår-/höst-beställning

Hur gör jag en beställning?

Beställ produkter genom att klicka på "Lägg till i beställning" på produktsidan.

Höst- och vår-beställning är en beställning som är reserverad till dig och du ser vilka produkter du har beställt i din varukorg under rubriken "Din vårbeställning/höstbeställning". Du behöver inte göra någon mer åtgärd när du ser att dem ligger i den listan och det går inte att gå vidare till leverans och betalning förrän efter datumet som står vid varje produkt: köpbar efter……

Vi skickar ett mail när du har en beställning som går att slutföra, alltså när datumet "Köpbar efter" i varkorgen har passerat. Vi skickar även mail ifall reservationstiden är på väg att gå ut.

Har reservationstiden gått ut, så kan andra kunder redan ha fått produkterna och det går inte att backa.

Ifall du har svårt att bestämma vilka sorter du ska köpa, men inte kan köpa så många som du egentligen vill, så kan du använda funktionen önskelista. Det är inte okej att ha artiklar i en höst- eller vår-beställning som du inte har tänkt köpa.

Om du av någon anledning inte kommer att slutföra din höst- eller vår-beställning är vi och övriga kunder tacksamma om du makulerar din beställning så andra kan boka dessa produkter.

När kan jag slutföra min beställning?

När beställningarna har passerat köpdatumet (datumet som står vid varje produkt: köpbar efter……) hamnar de överst i varukorgen. Du kan välja att slutföra beställningen då, eller någon gång före beställningen har passerat "reserverat till" datumet. Då väljer du leveranssätt och betalningsmetod. Vi skickar så fort som möjligt efter du slutfört beställningen. Slutför därför beställningen enbart om du är redo och ifall yttertemperaturen tillåter säker leverans i vanlig lastbil kommande dagarna. Mer om leveranser, frakt och avhämtning går att läsa om genom att klicka här.

Kan jag göra ändringar i beställningen?

Produkterna som är reserverade till dig i Höst- och vår-beställningarna kan ändras i antal, tas bort och fler artiklar kan läggas till. Observera att det är en beställning, så beställ inte mer än du tänkt köpa för att sedan gallra bort, beställ enbart det du faktiskt tänker köpa. Det är svårt att bestämma sig, därför är det helt okej att byta ut sorter, men se till att totalen av antal artiklar inte minskar för drastiskt. Ifall vi ser att någon missköter systemet så riskerar den personen att bli avstängd. Oftast beror det på oförutsägbara händelser som uppstår, skicka gärna ett mail till oss ifall det är så, då är det okej att minska.

Vilka artiklar avser vårbeställning? 

Vårbeställningen avser dahliaknölar och liljelökar. Årets sortiment av dahlior släpper vi 1 augusti och då har vi många kunder som börjar sin beställning för nästföljande vår. Liljorna släpps senare i augusti.

Vilka artiklar avser höstbeställning

Höstbeställningen avser tulpanlökar och narcisslökar. När sortimentet är klart från Holland i slutet av april lägger vi upp årets sortiment i vår webbutik.

Kommer jag behöva betala flera fraktavgifter?

Du har full kontroll över dina beställningar och allt hamnar i en order och ett paket fram tills du slutför beställningen, då blir det en fraktavgift (ifall du inte kan välja/väljer fraktfritt). Ifall du slutför beställningen och därefter gör en ny ytterligare beställning så blir det två separata beställningar och två fraktavgifter. Vänta därför så länge du kan på att slutföra din beställning, ifall du fortfarande är ute efter sorter du har i din kö. Se bara till att inte vänta längre än vad din beställning är reserverad.