Höstbeställning och vårbeställning

 

  1. Höstbeställningen avser tulpanlökar och narcisslökar. När sortimentet är klart från Holland i slutet av mars lägger vi upp årets sortiment i vår webbutik.
  2. Vårbeställningen avser dahliaknölar och liljelökar. Årets sortiment av dahlior släpper vi 1 augusti och då har vi många kunder som börjar sin beställning för nästföljande vår. Liljorna släpps senare i augusti.
  3. Höst- och vår-beställning är reserverade till dig och du ser vilka produkter du har bokat i din varukorg under rubriken "Din vårbeställning". Du behöver inte göra någon mer åtgärd och det går inte att gå vidare till leverans och betalning förrän efter datumet som står vid varje produkt: köpbar efter……
  4. När Höst- och vår-beställningarna har passerats köpdatumet hamnar de överst i varukorgen och kan slutföras när leveransen önskas se: Mer om leveranser, frakt eller avhämtas klicka här.
  5. Produkterna som är reserverade till dig i Höst- och vår-beställningarna kan ändras i antal, tas bort och fler artiklar kan läggas till.
  6. Du har full kontroll över dina beställningar och allt hamnar i en order och en leverans.
  7. Vi skickar ett mail när du har en beställning som går att slutföra, alltså när datumet "Köpbar efter" i varkorgen har passerat.
  8. Efter köpbara datumet är produkterna fortsatt reserverade och du får ett påminnelsemeddelande när sista datum närmar sig att reservationen går ut och ett sista meddelande: "snart tar reservationen slut och dina produkter återgår till vårt lager och andra kan köpa dessa". Efter detta sista datum kan din beställning inte återupptas för då har andra bokat och köpt många av produkterna.
  9. Om du av någon anledning inte kommer att slutföra din Höst- eller Vår-beställning är vi och övriga kunder tacksamma om du makulerar din beställning så andra kan boka dessa produkter.
  10. Höst- och vår-beställning ska ses som beställning även om antalet kan minskas innan köp. De du inte är säker på att du vill beställa ska du därför inte ha i din vårbeställning, använd önskelista istället. Om någon minskar antalet i sin beställning under vintern / våren drastiskt mycket kommer det kontot bli avstängt. Exempelvis ifall någon beställt 150 dahliaknölar och sedan minskar och bara köper 50 st kommer personen få kontakta oss och förklara varför innan kontot blir öppnat igen.