Så här görs en vår-/höstbeställning

Hur gör jag en beställning?

För att göra en beställning måste du skapat ett konto med en mailadress och aktivera det med bekräftelsemail (det är ett automail som kan hamna i skräpposten) och vara inloggad på ditt konto.

Beställ produkter genom att klicka på "Lägg till i beställning" på produktsidan.

Höst- och vår-beställning är en förbeställning som är reserverad till dig och du ser vilka produkter du har beställt i din varukorg under rubriken "Din vårbeställning/höstbeställning". Du behöver inte göra någon mer åtgärd när du ser att dem ligger i den listan och det går inte att gå vidare till leverans och betalning förrän efter datumet som står vid varje produkt: köpbar efter……

Vi skickar ett mail när du har en beställning som går att slutföra, alltså när datumet "Köpbar efter" i varkorgen har passerat. Vi skickar även mail ifall reservationstiden är på väg att gå ut.

Har reservationstiden gått ut, så kan andra kunder redan ha hunit köpa produkterna och det går inte att backa.

Ifall du har svårt att bestämma vilka sorter du ska köpa, men inte kan köpa så många som du egentligen vill, så ska du använda funktionen önskelista. Det är inte okej att ha artiklar i en höst- eller vår-beställning som du inte har tänkt köpa.

Om du av någon anledning inte kommer att slutföra din höst- eller vår-beställning är vi och övriga kunder tacksamma om du makulerar din beställning så andra kan boka dessa produkter.

När kan jag slutföra min beställning?

När beställningarna har passerat köpdatumet (datumet som står vid varje produkt: köpbar efter……) hamnar de överst i varukorgen. Du kan välja att slutföra beställningen då, eller någon gång före beställningen har passerat "reserverat till" datumet. Då väljer du leveranssätt, betalningsmetod och därefter klickar du på ”omgående leverans” eller väljer ”Avvakta med leverans av min betalda order”. Vi skickar så fort som möjligt efter du slutfört beställningen. Slutför därför beställningen enbart om du är redo och ifall yttertemperaturen tillåter säker leverans i vanlig lastbil kommande dagarna. Mer om leveranser, frakt och avhämtning går att läsa om genom att klicka här.

Kan jag göra ändringar i beställningen?

Produkterna som är reserverade till dig i Höst- och vår-beställningarna kan ändras i antal, tas bort och fler artiklar kan läggas till. Observera att det är en beställning, så beställ inte mer än du tänkt köpa för att sedan gallra bort, beställ enbart det du faktiskt tänker köpa. Det är svårt att bestämma sig, därför är det helt okej att byta ut sorter, men se till att totalen av antal artiklar inte minskar för drastiskt. Ifall vi ser att någon missköter systemet genom att lägga till en stor mängd produkter de inte har för avsikt att köpa så riskerar den personen att bli avstängd från Höst- och Vårbeställning. Oftast beror det på oförutsägbara händelser som uppstår, skicka gärna ett mail eller ring till oss ifall det är så, då är det okej att minska.

Vilka artiklar avser vårbeställning? 

Vårbeställningen avser dahliaknölar, gladiolus, ranunkler och liljelökar. Årets sortiment av dahlior släpper vi 1 augusti och kan slutföras mellan 1 mars och 15 mars 2023. Liljorna släpps senare under vintern. Även andra produkter kan vara markerade med "köpbar efter" med ett datum, och då är de inte inkomna i lager förrän denna datumen.

Vilka artiklar avser höstbeställning

Höstbeställningen avser tulpanlökar och narcisslökar och andra blomlökar som ska planteras på hösten och förvintern eller krukas under vintern. Årets sortiment av höstlökar släpper vi 31 mars och kan slutföras mellan 17 september och 30 september 2023. Även andra produkter kan vara markerade med "köpbar efter" med ett datum, och då är de inte inkomna i lager förrän denna datumen.

Kommer jag behöva betala flera fraktavgifter?

Du har full kontroll över dina beställningar och allt hamnar i en order och ett paket fram tills du slutför beställningen, då tillkommer en fraktavgift ifall fraktfritt belopp ej har uppnåtts. Gör du en ny beställning efter du slutfört en beställning med leverans får du dem skickade i två paket med två fraktavgifter.

Väntar du på artiklar i kön kan du välja att slutföra din beställning utan leverans. På så sätt kommer du kunna lägga till flera beställningar på samma fraktavgift då alla dina ordrar skickas tillsammans automatiskt efter att en order lagts med valt leveranssätt och eventuell fraktavgift har betalats. Du kan också välja att slutföra din beställning utan leverans för att slippa lagra innan plantering eller om du planerar att resa bort. Du kan vänta med att lägga en order med leverans till i slutet av april vad gäller vårbeställningar.

Dina slutförda beställningar utan leverans sparas i vår databas och skickas genom att du lägger en ny order där du väljer leveranssätt och betalar eventuell fraktavgift. Då kommer dina ordrar att slås ihop automatiskt när vi plockar ordrarna och skickas i samma paket. Om du inte vill beställa fler varor har vi en produkt som heter ”Leverans” som du kan lägga till i en beställning, https://www.magnolianossebro.se/leverans-2, tyvärr var vi tvungna att ha priset på 1 kr för att Klarnabetalning av frakt ska gå igenom.